Umělecký projekt

20.Červen 2017 | AkademiaGymnázium

V úterý 20. června proběhl u nás na ve škole netradiční den pro žáky kvinty a II.Č. Celý den byl věnován průnikům hudební a výtvarné estetické výchovy. Na úvod vyslechli žáci poutavou přednášku pana dr. Macků o vývoji hudebních nástrojů od pravěku po současnost. Přednáška byla doplněna praktickými ukázkami padesáti různých nástrojů všech dob. Žáci tak mohli spatřit a zároveň si i vyzkoušet hru na středověké či renesanční nástroje, např. zvířecí rohy, chrotu, cink, loutnu, fidulu, harfu a jiné. Následovala výtvarně/hudební aktivita, během které žáci vytvářeli automatickou kresbu na základě hudebního doprovodu, kterou následně museli před publikem obhájit. Náš den jsme zakončili komentovanou prohlídkou expozice KMENY 90, která mapuje důsledky proměn, které nastartoval politický převrat v listopadu 1989 a popisuje společenské transformace, které probíhaly jak v hlavním proudu, tak na jeho okrajích.

Další aktuality

septima v mezinárodním projektu deal with it!

2. 12. 2022

Gymnázium

Studenti a studentky ze septimy se prostřednictvím svých delegátek zúčastnili projektu Deal with it!, ve kterém mladí lidé z evropských zemí formulovali svoje požadavky pro udržitelnou klimatickou pol…

futuropolis na akademii

25. 11. 2022

Gymnázium

Končí tříletý projekt Futuropolis: Škola emancipace, do kterého byli zapojení i dva naši učitelé z přírodovědného i humanitního týmu. Fururopolis se věnovala kritické pedagogice Paula Freireho a zkouš…

Překladatelská soutěž juvenes translatores

24. 11. 2022

Gymnázium

Právě probíhá evropská soutěž Juvenes Translatores a naše škola měla při losování štěstí a letos se účastní. Studenti a studentky mají možnost překládat z jakéhokoliv úředního jazyka EU do kterékoliv…

osvícenská morava

21. 11. 2022

Gymnázium

Ve čtvrtek 10. listopadu odpoledne navštívily třídy 6.G a 2.Č v rámci výuky dějepisu výstavu v Moravské zemské knihovně „Osvícenská Morava“ a současně i Oddělení rukopisných fondů s ukázkami vzácných…

Archiv aktualit

Rubriky