Se školnim rokem jsme se rozloučili tradiční zahradní slavností s bohatým programem, oceněním výjimečných studentů a studentek a hezkou letní atmosférou. Děkujeme všem, kdo jste přišli.

I letos studenti a studentky zažívají angličtinu jinak při English Active Weeku. Každý den je čeká pět zábavných lekcí s rodilými mluvčími ze všech koutů světa.

Tým septimy se zúčastnil finále soutězě FabLabu se svým prototypem modulárního konferenčního stolu. Cenu si neodnesl, ale co když skutečná cena jsou přátelé, které potkal po cestě?

Studenti septimy se zapojili do letošního ročníku soutěže s FabLab Brno a mají teď dva měsíce na vymýšlení a výrobu ultimátního vynálezu. Se skvěle vybavenou dílnou a ochotnými mentory to nemůže dopadnout špatně.

Jak fungují vícejazyčné instituce? Kolik překladatelek a tlumočníků zaměstnává Evropská unie? A má jejich práce budoucnost, nebo je nahradí stroje? O zajimavostech a úskalích práce překladatelů se studenty a studentkami 7.G a 3.Č přijel debatovat pan Martin Stašek, překladatel Evropské komise.

Pozvánka na workshop pro žáky 5. tříd ZŠ Úterý 28. 11. 2023, 9:00-12:30, Rašelinová 9, multifunkční učebna č. 103/104 Vážení rodiče, milí žáci, srdečně Vás zveme na workshop pro žáky 5. tříd ZŠ, kteří mají zájem nastoupit od školního roku 2024/2025 do primy Gymnázia AKADEMIA na osmiletý obor gymnázium (všeobecné). Pro žáky jsou v úterý … Read more

Evropský den jazyků jsme jako každý rok oslavili projektově. Studenti a studentky gymnázia poznávali evropské jazyky, chystali a luštili rébusy, hráli hry a předmaturitní ročníky se chystali na své první odborné práce.

Studenti a studentky předmaturitního ročníku prozkoumali Ostravu z humanitní i přírodovědné stránky. V galerii PLato jsme diskutovali o hranicích lidství a objektově orientované ontologii – a pak si odpočinuli v divadle Aréna. Další den jsme pak poznali úplně jiný svět drsných havířů, chlapských historek a doby, kdy se pálení úhlí ještě bralo jako dobrý nápad. … Read more

Studenti a studentky sexty a druháku se vrátili z humanitní projektové výuky v Bruntále. Pět dní jsme tam zkoumali vnímání periferie, systémová znevýhodnění okrajových regionů a druhy kapitálu, který si v sobě nosíme. Byli jsme v azylových domech, chráněnách dílnách a dalších pomáhajících organizacích. Mluvili jsme s panem místostarostou i vrstevníky ve škole. Podívali jsme … Read more